Let the internship begin! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Iris Louwes - WaarBenJij.nu Let the internship begin! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Iris Louwes - WaarBenJij.nu

Let the internship begin!

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 September 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik ben hier alweer bijna twee weken en wat heb ik toch veel meegemaakt en gezien. Om te beginnen waar ik in mijn vorige verslag was gebleven zal ik even kort iets vertellen over het uitgaan in de township. Wat een beleving was dat. Er waren allemaal regels aan gebonden, zo mocht je niet meer dan 500 Rand bij je hebben, geen hakken aanhebben en geen pinpas/creditcard bij je hebben. Joy, degene die het organiseerde, vertelde mij dat de kroegen op de hoogte waren van onze komst, waardoor er extra beveiliging was. Echter heb ik me totaal niet onveilig gevoeld, omdat er genoeg mensen ons opvingen en met ons gingen praten. Het voelde alsof we een kermisattractie waren, want iedereen staarde ons aan. De drank kost ook helemaal niks in de townships. Het was zeker een geslaagde avond!

De dag erna kwamen er nieuwe huisgenoten en zijn we naar een rugbywedstrijd geweest. Ookal snapte ik helemaal niks van de spelregels, toch was het leuk om te zien. Toen we aankwamen bij het stadion, stonden er allemaal kindjes bij de hekken te vragen om eten, aangezien je dit niet mee naar binnen mocht nemen. 'S avonds hebben we onze eerste braai gehad met Zuid-Afrikanen.

Dinsdag zouden we beginnen met onze stage. Toen wij hier aankwamen, bleek onze stagebegeleider ziek te zijn en er was geen vervanging. We moesten dus even afwachten tot ze beter zou zijn. Nadat we vrijdag nog niks gehoord hadden, hebben we zelf maar weer even gebeld.

Vandaag zijn we toch echt begonnen met onze stage. Toen we aankwamen kregen we eerst informatie over MTR Smit, dit was eigenlijk alleen maar negatief en over hoeveel ze faalden. Ze vertelde ook dat er kinderen waren die er officieel niet 'horen" te zijn. Dat merkte ik ook meteen toen ik in het huis kwam waar ik in ieder geval komende maanden zal gaan stage lopen. Ik zit in een huis met ongeveer 13 jongens, die variëren van 10 tot 18 jaar. Sommige van hen zijn verstandelijk beperkt en ik merkte dat ze moeite hadden om met deze jongens om te gaan. Verder zijn het hele ondeugende jongens en moet je ze wel in de gaten houden. Ik was er nog geen uur en ik bleef al meteen alleen achter met de 13 jongens. Welcome to South Africa haha.

Foto's uploaden duurt trouwens echt super lang, dus hier begin ik nog maar niet mee. Deze zullen binnenkort wel een keer volgen!

Byeeeeee.

  • 07 September 2015 - 18:15

    Marleen:

    Hahaha. Nou veel plezier lieverd! X

  • 10 September 2015 - 11:19

    Ada:

    Hoi Iris,

    Wat leuk dat je een verslag bij houdt, ik heb van je moeder dit mailadres gekregen en ik ga je volgen.
    Heel veel ( werk )plezier en hou mij op de hoogte!!
    Liefs Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 3564

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 06 Juli 2016

De wereld in

Landen bezocht: